Nieuw: installeer de Payconiq by Bancontact-app nu ook met itsme®
Voortaan kan je de Payconiq by Bancontact-app ook via itsme® veilig en snel op je smartphone installeren. Dit geldt zowel voor de eerste installatie van de app door nieuwe gebruikers, als voor de herinstallatie van de app door bestaande gebruikers, bijvoorbeeld wanneer je van smartphone verandert.
Even veilig installeren in minder stappen
Als deel van het installatieproces voor de Payconiq by Bancontact-app, moet je je e-mailadres en telefoonnummer valideren. Dat kon tot nu enkel via respectievelijk een mail- en sms-code. Voor sommige mensen kan dit echter verwarrend zijn, waardoor soms twee keer dezelfde code werd ingevuld.
Met de integratie van itsme® verdwijnen één of zelfs beide tussenstappen, omdat de identiteitsapp onder meer je telefoonnummer al kent. De installatie met itsme® is even veilig dan de huidige handmatige methode.
Liever de vertrouwde manier?
Gebruikers zonder itsme® kunnen nog steeds de Payconiq by Bancontact-app installeren zoals ze dat nu doen. De huidige manuele flow blijft bestaan en met itsme® komt daar een alternatieve installatiemethode bovenop.
itsme® komt alleen van pas wanneer de app (opnieuw) wordt geïnstalleerd. Een QR-code scannen en betalingen bevestiging door gezichtsherkenning, vingerafdruk of PIN-code gebeurt nog steeds zoals voordien!
Een nieuwe bankkaart toevoegen of bankrekening koppelen in de Payconiq by Bancontact-app blijf je gewoon doen met een kaartlezer, hoewel sommige banken hier ook itsme® voor aanbieden.
Over bankkaarten gesproken: wanneer je de Payconiq by Bancontact-app opnieuw moet installeren, blijven je bankkaarten voortaan bewaard. En ook dat is nieuw!
Het persbericht kan je hier lezen.