Ik heb niet genoeg saldo op mijn maaltijdcheques om te betalen, kan ik aanvullen met een betaling via mijn bankrekening?
Absoluut! We hebben betalen met maaltijdcheques nog makkelijker gemaakt. Als het saldo van je maaltijdcheques lager is dan het te betalen bedrag, dan wordt het resterende bedrag via Payconiq betaald met je bankrekening in je app. Je hoeft hiervoor geen tweede betaling te doen, in één scan betaal je met je maaltijdcheques en je bankrekening gelinkt aan Payconiq.
Liggen er in je winkelmand producten die je niet met maaltijdcheques kan betalen? Ook dan wordt de verdeling tussen een betaling met maaltijdcheques en met Payconiq automatisch voor jou gemaakt.
De functie om met maaltijdcheques te betalen staat automatisch aangevinkt in het betaaloverzicht van de app. Maar deze optie kan altijd uitgevinkt worden als je liever het volledige bedrag met je bankrekening betaalt.
Hoe de functie exact werkt, ontdek je hier.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- Ik heb een donatie gedaan met de Payconiq by Bancontact app aan een goed doel. Heb ik recht op een belastingcertificaat?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
-
Privacy en veiligheid
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
-
Functies van de app
- Hoelang is een betaalverzoek geldig?
- Kan ik hetzelfde betaalverzoek naar verschillende mensen sturen?
- Hoe kan ik zien of de persoon mijn betaalverzoek al heeft betaald?
- Hoe vind ik de contactpersonen die ik vanop afstand kan terugbetalen met de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik een rekening delen?
- Diensten
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik moet de simkaart in mijn toestel vervangen. Wat gebeurt er met de Payconiq by Bancontact-app?
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?