Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
Oorzaak 1: je kan je bankrekening niet bevestigen of je hebt de verkeerde bankrekening gekoppeld
Je hebt in het verleden een bankrekening aan de app gekoppeld en kan deze niet meer bevestigen? Of krijg je in de app een melding dat je de verkeerde rekening hebt gekoppeld?
Dan heb je in het verleden een andere bankrekening gekoppeld aan je bank. Mail ons dan het IBAN-nummer en je gsm-nummer (support@payconiq.be). Zo kunnen we dit samen met jou oplossen.
Oorzaak 2: je probeert je professionele rekening te koppelen aan de app
Belangrijk: het is niet mogelijk om een professionele rekening te koppelen. Ben je een handelaar? Ontdek snel onze Payconiq-oplossingen.
Oorzaak 3: niet alle stappen zijn voltooid in je bank-app of webpagina
Selecteer jouw bank uit de lijst in je app om je rekening te koppelen. De app of de webpagina van jouw bank opent automatisch.
Tip: zorg ervoor dat je bank-app op je smartphone is geïnstalleerd.
Tip 2: surf met een gekende webbrowser als je de koppeling maakt via een webpagina: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
Volg alle stappen in jouw bank-app of in de webpagina van jouw bank om jouw rekening te koppelen.
Sluit je bank-app of webpagina NIET voordat je alle stappen hebt voltooid. Je wordt automatisch teruggestuurd naar de Payconiq by Bancontact-app. In sommige gevallen verschijnt een pop-up in je bank-app of webpagina, selecteer dan de Payconiq by Bancontact-app. Als je manueel terugkeert naar onze app zal de koppeling niet werken.
Ervaar je nog een ander probleem tijdens het koppelen van je rekening aan de app? Stuur dan een mail met je naam, je bank en bij welke stap het precies misloopt naar support@payconiq.be.
Tip: een schermafbeelding helpt ons om sneller het probleem te identificeren.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- Ik heb een donatie gedaan met de Payconiq by Bancontact app aan een goed doel. Heb ik recht op een belastingcertificaat?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
-
Privacy en veiligheid
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
-
Functies van de app
- Hoelang is een betaalverzoek geldig?
- Kan ik hetzelfde betaalverzoek naar verschillende mensen sturen?
- Hoe kan ik zien of de persoon mijn betaalverzoek al heeft betaald?
- Hoe vind ik de contactpersonen die ik vanop afstand kan terugbetalen met de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik een rekening delen?
- Diensten
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik moet de simkaart in mijn toestel vervangen. Wat gebeurt er met de Payconiq by Bancontact-app?
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?